luni, 30 iunie 2008

Prea multi artisti...


Las Vegas e in continua schimbare. Se construieste mult, neinchipuit de mult daca tinem seama de starea generala a economiei. Pana si ideea de Las Vegas s-a schimbat. Daca in urma cu cativa ani Vegas era inca paradisul impatimitilor jocurilor de noroc, acum e centrul mondial al industriei de divertisment. Ce am facut in Las Vegas de data asta? Am mancat pana mi-a venit sa vomit, am umblat numai cu sticla de bautura in mana oriunde m-am dus (ca e legal acolo), am stat in piscina hotelului ziua si in cazinou noaptea, am dormit foarte putin si, normal, am batut Las Vegas Strip de la un cap la altul. Asta a devenit rutina de cate ori sunt in Vegas.
Ah, si am vazut "O", spectacolul inspirat de eau (apa, in franceza) realizat de Cirque du Soleil. Si e bine ca l-am vazut in ultima noapte pentru ca nu exista nimic altceva de facut in Vegas care sa egaleze experienta unui Cirque du Soleil show. Eu am vrut sa merg la Ka (show inspirat de foc) dar Claudia l-a vazut anul trecut (cand eu am fost prea mahmur ca sa ma duc) asa ca i-am facut pe plac si am mers la "O". Aventura biletelor a inceput imediat ce ne-am lasat bagajele in camera. In general O se joaca cu casa inchisa, toate biletele fiind vandute deja in ziua spectacolului. De data asta a fost mai rau, am sunat dar era deja sold out pentru doua zile. Ni s-a spus insa ca exista stand by si ca in jur de 50 de bilete pe show devin disponibile si daca venim la teatru cu doua ore inainte de spectacol am avea o sansa. Cum n-aveam de gand sa pierdem doua ore la coada fara sa stim macar cu siguranta ca o sa gasim bilete, sansele de a merge sa vedem Ka aratau din ce in ce mai bine (Claudia n-are nimic impotriva sa vada Ka din nou, de altfel mi-a promis ca in septembrie o sa mergem neaparat). Deci in ziua urmatoare, la 10 dimineata, iata-ne la MGM la concierge intreband cum e cu biletele pentru Ka la spectacolul de la 7 seara. Toate bune, bilete se gasesc, locuri bune mai sunt, bine ca am venit devreme... si uite asa imi vine mie sa intreb de ce se gasesc bilete la Ka (spectacol care are loc la MGM Grand) si nu se gasesc si pentru O (la Bellagio). Iar tipa imi spune ca de fapt ea are bilete si prntru O, pentru spectacolul de la 10:30 seara!!! Sa nu-mi cred urechilor. Normal ca am vrut o explicatie. Simplu. Exista bilete VIP care se pun in vanzare in ziua spectacolului. Si intr-adevar, pentru 150 de dolari bucata am cumparat bilete in randul al doilea, pozitie centrala!!! De unde poti sa numeri plombele artistilor!
Despre spectacol nu pot sa spun prea multe. Trebuie vazut. Sa-l descriu e dincolo de posibilitatile mele lingvistice. E un show permanent, nu poate fi vazut nicaieri altundeva dacat in teatrul O amenajat special la Bellagio. Teatrul are 1800 de locuri, a costat 100 milioane de dolari, a necesitat 400 000 de ore de munca iar scena e de fapt un bazin cu un volum de 1,5 milioane galoane (5.678.118 litri) care cand coboara, cand se ridica, cand se imparte, cand se desparte. Costumele costa $10.000 bucata iar machiajul e waterproof. Si dupa datele tehnice, totul se opreste. Senzatia pe care o am e ca suntem 6 miliarde in lume si eu sunt unul dintre privilegiatii care au vazut O. Cuvinte ca grandios, magnific, fantastic, superb, etc. si echivalentele lor in toate limbile pe care le vorbesc nu sunt nici macar aproape de a face dreptate celor la care am fost martor in seara de joi, 26 iunie, 2008, intre 10:30 p.m. si miezul noptii. Cat despre artisti... in primul rand sunt frumosi. Si cand incearca sa para urati sunt frumosi. Femei si barbati care arata perfect. Fiecare in parte dasator, balerin si acrobat totodata, unii chiar si solisti vocali, in opinia mea oamenii astia ar trebui sa mearga pe papainoage atat de inalte incat sa nu existe prajina suficient de lunga pentru a le ajunge la nas. Si apoi realizezi ca Snoop Dog si Adrian Copilul Minune sunt si ei numiti tot artisti... Doamne cat de stramba e lumea asta!

2 comentarii:

oceania spunea...

ce norocos esti sa poti vedea un spectacol de genul asta! si dupa cum vad ai admirat trupurile feminine precum si pe cele masculine in aceeasi masura, fara sa tii cont de ce-a zis Elaine din Seinfeld :))

Wilfried Birleanu spunea...

Normal. Ce e frumos place tuturor, nu? Atata timp cat totul se rezuma doar la privit, sunt sigur ca si Elaine ar admira fara retineri.